- Anasayfa
- Haberler

Sürekli Eğitim Merkezi (ODÜSEM) Aracılığı İle HACCP, ÇED, ISO 22000:2005, ISO 17025 Eğitim Semineri Düzenlendi
09.04.2013 Ordu Üniversitesi Sürekli Eğitim Merkezi (ODÜSEM) aracılığı ile BESA-PersonaTR Uluslararası Belgelendirme Teknik Kontrol ve Gözetim Hizmetleri Ltd. Şti. tarafından Tıp Fakültesi Morfoloji Binası Konferans Salonunda öğrenciler için eğitim semineri düzenlendi. 2 gün süren eğitim semineri boyunca uzmanlar tarafından ODÜ’lü öğrencilere “HACCP Eğitimi (Kritik Kontrol Analizi), ÇED (Çevresel Etki Değerlendirme) Raporu Hazırlama Eğitimi, ISO 22000:2005 Gıda Güvenliği Yönetimi Sistemi Temel Eğitimi, ISO 17025 Deney ve Kalibrasyon Laboratuarı Temel Eğitimi” kursları verildi. Uluslararası bilgi ve deneyimi ülkemize taşıyıp kendi kaynaklarımızla tekrar işleyerek “piyasaya” sunma yeteneği kazanmış ve bu yeteneği sürekli artırmayı politika olarak benimsemiş olan BESA-PersonaTR, 60’tan fazla üniversitede yaklaşık 5 yıldır pek çok eğitim vermektedir. Ordu Üniversitesi Morfoloji Binası Konferans Salonu'nda ODÜSEM aracılığı ile düzenlenen eğitime toplamda 300 kişi katılmış ve katılımcıların tamamı da sertifika almaya hak kazanmıştır. Bu kapsamda BESA-PersonaTR tarafından Ordu Üniversitesi öğrencilerine verilen eğitimleri ana başlıklar ve alt başlıklar olarak aşağıda bilginize sunuyoruz: KONU:1 HACCP Eğitimi Alt Konu 1: HACPP sisteminin tarihçesi ve arka planı, HACPP sisteminin uygulanması için Kodeks rehber ilkeleri Alt Konu 2: HACPP takımının oluşturulması - Görev 1, Ürünün tanımlanması ve amaçlanan kullanımın tanımlanması-Görev 2 ve 3, Alt Konu 3: Akış şemasının oluşturulması ve akış şemasının yerinde teyidi - Görev 4 ve 5 Alt Konu 4: Her bir adımla ilgili potansiyel tehlikelerin listelenmesi, tehlike analizinin yürütülmesi ve tanımlanan tehlikelerin kontrolü için gerekli önlemlerin alınması-Görev 6/İlke 1 Alt Konu 5: Kritik kontrol noktalarının belirlenmesi - Görev 7 / İlke 2, Her bir kritik kontrol noktası için kritik sınırların belirlenmesi -Görev 8/ İlke 3 KONU: 2 ÇED Raporu Hazırlama Eğitimi Alt Konu 1: Çevresel Etki Değerlendirmesi (ÇED) nedir Alt Konu 2: ÇED sürecinin prensipleri, aşamaları, Alt Konu 3: Mevzuatın içeriği, karar verme süreci Alt Konu 4: Başvuru Kaynakları Alt Konu 5: ÇED Sürecinin yönetimi Alt Konu 6: Sürecin aşamalandırılması ve yapılandırılması KONU: 3 ISO 22000:2005 Gıda Güvenliği Yönetim Sistemi Temel Eğitimi Alt Konu 1: ISO 22000 Gıda Güvenliği Yönetim Sistemi Denetçi/Baş Denetçi Eğitimi Alt Konu 2: Gıda Güvenliği Kavramı ve Tarihçesi Alt Konu 3: Yeterlilik/Uygunluk denetimi Alt Konu 4: Denetime hazırlık ve denetimin gerçekleştirilmesi Alt Konu 5: Takip denetimleri Alt Konu 6: Düzeltici faaliyetler Alt Konu 7: Denetimlerin psikolojik boyutları ve etkin iletişim KONU:4 ISO 17025 Deney ve Kalibrasyon Laboratuarları Temel Eğitimi Alt Konu 1: Laboratuar Akreditasyonu Alt Konu 2: Akreditasyonun önemi ve yararları Alt Konu 3: Ulusal ve uluslar arası yasalara uyum Alt Konu 4: Standardın Yönetim Şartları Alt Konu 5: Standardın Teknik Şartları Alt Konu 6: Kalite Yönetim Sistemi Hakkında Genel Bilgilendirme Alt Konu 7: Örnek Uygulamalar Alt Konu 8: ISO 15189'un laboratuarlar açısından yararları Alt Konu 9: Laboratuarların ISO 15189'a göre akreditasyon süreci Alt Konu 10: ISO 15189 standardının madde açıklanması (örneklerle) Alt Konu 11: Yönetim Şartları Alt Konu 12: Teknik Şartlar ODÜ BASIN
|
- 2’nci Uluslararası Hemşirelik Çalışmaları Kongresi’nin Açılış Programı Gerçekleştirildi
- Çağ Üniversitesi Rektörü Koç’tan, Rektör Baş’a Ziyaret
- 25’inci Ulusal Anatomi Kongresi Üniversitemiz Ev Sahipliğinde Gerçekleştirildi
- Üniversitemiz Avrupa Yolunda: Mavi Diploma Verme Hakkı Kazandı
- Ankara Üniversitesi Rektörü Ünüvar’dan Rektör Baş’a Ziyaret
- Samsun Üniversitesi Rektörü Aydın’dan Rektör Baş’a Ziyaret
- Üniversitemiz Aile Sağlığı Merkezi Yeni Binasının Yapımına Başlandı
- Gümüşhane Üniversitesi Rektörü Yıldız’dan Rektör Baş’a Ziyaret