- Anasayfa
- Haberler

'Girişimcilik Nedir? Ne Değildir? Nasıl Girişimci Olunur?’ Konulu Konferans
08.04.2013 Ordu Üniversitesi Ünye İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Öğretim Üyelerinden Yrd. Doç. Dr. Nedim DİKMEN, Ünye Ticaret ve Sanayi Odası'nda “Girişimcilik Nedir? Ne Değildir? Nasıl Girişimci Olunur?” konulu bir konferans verdi. Ünye Ticaret ve Sanayi Odası M. Rifat HİSARCIKLIOĞLU konferans salonunda yapılan etkinliğe işadamları, ODÜ’lü akademisyenler ve öğrenciler olmak üzere çok sayıda dinleyici katıldı. Konuşmasına, girişimciliği tanımlayarak başlayan Yrd. Doç. Dr. Nedim DİKMEN, girişimin üretim faktörleri arasında önemli bir yere sahip olduğunu belirtti. Girişimciyi; ekonomik mal veya hizmet üretmek amacıyla üretim faktörlerini bir araya getiren, katma değer yaratan ve ortaya çıkabilecek riskleri üstlenen kişi olarak tanımlayan Yrd. Doç. Dr. Nedim DİKMEN, girişimci olabilmek için yenilikçi olmak ve risk almak gerektiğine işaret etti. Girişimcilerin risk alan, üretim faktörlerini bir araya getiren, örgütleme ve yönetme yeteneğine sahip, fırsatları görebilen, kaynakları en iyi biçimde değerlendiren, aktif olan ve değer yaratan kişiler olduğuna işaret etti ve şöyle devam etti: "Girişimci oyunun kurallarını baştan yazan ve kurallara göre oynayan insandır. Girişimciler yeni mal ve hizmetler, yeni pazarlar yaratarak ekonomide üretim ve istihdamın artmasına önemli katkılar sağlar. O halde girişimci ekonomide üretimin lokomotifidir. Bir ülkenin gelişmesi, değişim yaratan girişimci olan insanların çokluğuna bağlıdır. Bu sayı ne kadar fazla olursa iktisadi kalkınma da o derece hızlı olur. Refah düzeyi ve yaşam standardı artar. Üretmeyen bir toplumda insanların mutlu olması beklenemez. Özellikle ABD başta olmak üzere, Almanya, İngiltere, Fransa gibi ülkelerde devlet politikası girişimci insanlar yaratmaya odaklıdır. Ülkemizde ise son yıllarda bu konudaki eğilimler artmıştır. Gelecek nesillerin bu konuda daha başarılı olacağına inanıyorum. Girişimi kısaca üretim-mutluluk olarak sloganlaştırabiliriz.” dedi. Girişimcilik sürecini ve başarılı bir girişimcilik için 10 altın kuralı hatırlatan DİKMEN, şunları kaydetti: “Girişimci, değişime istekli, öncü, yaratıcı cesur ve risk alan, insanlardır. Başarılı bir girişimcilik, bir fikirle başlar ancak onun uygulanabilir olması ve gerçeğe dönüşmesi için olmazsa olmazları vardır. İş fikriniz sadece hayal mi? İş fikri gerçeğe dönüşürken karşılaşılan sorunlardan biri bazı fikirlerin projede çok iyi, hayata geçirilirken ve uygulanırken problemlerle karşılaşılacak olması, hatta uygulanır olmamasıdır. İş fikrinin olabilirliğinin denenmesi gerekir. Bilgisizsiniz veya bilgi sizsiniz. Hayata geçirilecek iş fikrinin uzmanı olmanız çok önemlidir. Her konuda uzman olamazsınız. Bunun için ekibinizde bilgi birikimi yüksek insanlar olmalıdır. Örneğin, online satış işi kuracaksanız önceden bu sektörde çalışan kişileri ekibinize katın. Bunlar dışında mali ve hukuki konularda belli başlı yasa ve kurallarla ilgili bilginiz olsun. Çünkü bu tür konulardaki eksikliklerin yaptırımı olacaktır. Girişimci düşünen ve karanlığı aydınlatan insanlardır.” "İŞ FİKRİ, GİRİŞİME DÖNÜŞTÜRÜLÜRKEN RAKİPLERİ İYİ ANALİZ ETMEK GEREKİR" Girişimcilere, "Siz hazırsınız, peki ya pazar size hazır mı?" diye soran DİKMEN, "İş fikriniz, girişime dönüşürken pazarı ve pazardaki rakipleri ve ürünleri çok iyi analiz etmeniz gerekir. Pazar mı yeni yoksa üretmeyi düşündüğünüz ürün mü yeni, pazardaki rakipler kimler ve özellikleri neler ve en önemli soru pazara girmeniz için doğru zaman mı? Bu soruların cevaplarını iyice araştırıp, öyle hareket edin. Nereden başlasam? Çıkış ve başlangıç nasıl olmalı: Fikirler iş planına dönüşmüş, sermaye hazır, ekip kurulmuşken nereden başlayacağınız ve pazara nasıl giriş yapacağınız çok önemlidir. Nerede ve ne zaman aksiyon alacağınızı bilmek için konumlandırma yapmanız gerekir. Konumlandırma için uzun vadede müşteri potansiyeli, tedarikçiler ve çevremiz önemlidir." şeklinde konuştu. DİKMEN, girişimleri şu şekilde sınıflandırdı: "Fikirde kalan girişimler, başlayamayan girişimler, tembel girişimler, korkak girişimler, hedef kitlesini arayan girişimler ve anında köşeyi dönen girişimler." Girişimciliğin, kuvözde çocuk büyütmek gibi olduğunu kaydeden DİKMEN, "Bu yüzden, çocuğunuza gerçekten iyi bakın. Girişimci, hayal kurar, eyleme geçer, düşünür, hedef koyar, planlar, uygular, kontrol eder ve kendine yeni hedefler koyarak işini geliştirip başarılı olur. Hepsini yaparken hep mutluluk duymaya ve duyurmaya çalışır. Kısaca üretkenlik-mutluluk” ifadelerini kullandı. Konferans, Londra’da restoranlar zinciri olan ve yılın girişimcilik ödülüne layık görülen Hüseyin ÖZER’in inanılmaz girişimcilik hikâyesinin anlatıldığı sunumla sona erdi. Konferans sonrası Ünye Ticaret ve Sanayi Odası Başkanı Hasan ŞİMŞEK tarafından Yrd. Doç. Dr. Nedim DİKMEN’e teşekkür edilerek günün anısına bir plaket takdim edildi. ODÜ BASIN |
- 2’nci Uluslararası Hemşirelik Çalışmaları Kongresi’nin Açılış Programı Gerçekleştirildi
- Çağ Üniversitesi Rektörü Koç’tan, Rektör Baş’a Ziyaret
- 25’inci Ulusal Anatomi Kongresi Üniversitemiz Ev Sahipliğinde Gerçekleştirildi
- Üniversitemiz Avrupa Yolunda: Mavi Diploma Verme Hakkı Kazandı
- Ankara Üniversitesi Rektörü Ünüvar’dan Rektör Baş’a Ziyaret
- Samsun Üniversitesi Rektörü Aydın’dan Rektör Baş’a Ziyaret
- Üniversitemiz Aile Sağlığı Merkezi Yeni Binasının Yapımına Başlandı
- Gümüşhane Üniversitesi Rektörü Yıldız’dan Rektör Baş’a Ziyaret